ارزیابی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا از شانس پیروزی اوکراین

میلی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایالات متحده در توانایی کی‌یف برای اخراج نیروهای روسیه تردید دارد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، مارک میلی، گفت که درگیری در اوکراین باید به صورت دیپلماتیک پایان یابد، در حالی که او اعتراف کرد که امسال ارتش اوکراین بعید است که بتواند "نیروهای روسیه" را از تمام سرزمین های اشغالی "اخراج کند".
میلی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست گروه تماس در مورد حمایت از اوکراین که در آلمان برگزار شد، گفت: این جنگ، مانند بسیاری دیگر، باید از طریق یک توافق مذاکره پایان یابد، وقت آن است که روس ها و اوکراینی ها پشت میز مذاکره بنشینند.
وی تاکید کرد که رهبری ایالات متحده، اوکراین و اکثر رهبران اروپایی "گفتند که این جنگ احتمالاً از طریق مذاکره پایان خواهد یافت." ملی با تاکید بر اینکه هر دو طرف قبلاً متحمل ضررهای جدی شده اند، گفت: دیر یا زود باید مذاکرات انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: "از نظر نظامی این نبرد بسیار بسیار سختی است" که "به استثنای مناطق باخموت و سولدار در وضعیت کم و بیش ایستایی قرار دارد". ارتش آمریکا گفت: "از نقطه نظر نظامی، من هنوز فکر می‌کنم در سال جاری بیرون راندن نیروهای روسیه از تمام خاک اوکراین بسیار بسیار دشوار خواهد بود."
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
بحث و گفتگو