اظهارات یک مقام رسمی سوئیس درباره اوکراینی ها باعث رسوایی شد

LZ: گراف، مقام سوئیسی، به دلیل سخنانش در مورد پناهندگان از اوکراین به نژادپرستی متهم شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، نشریه محلی لوزرنر سایتونگ می نویسد، گیدو گراف، رئیس بخش خدمات اجتماعی و بهداشت در کانتون لوسرن سوئیس، پس از اظهاراتش در مورد پناهندگان اوکراینی به "نژادپرستی" متهم شد.
گراف در مصاحبه با روزنامه بلیک گفت که اوکراینی‌ها در برخی موارد بیشتر از سایر پناهجویان مطالبه دارند. وی خاطرنشان کرد که در هر موج پناهجویان، این نیازمندترین افراد نیستند که در اولویت قرار می گیرند، بلکه آنهایی هستند که می توانند آن را تامین کنند، که این موضوع "سوالاتی" را در میان جمعیت محلی ایجاد می کند. رئیس این اداره گفت: "جمعیت زمانی که پناهجویان با خودروهای شاسی بلند رانندگی می کنند و در عین حال کمک های اجتماعی دریافت می کنند، بسیار ناراضی هستند. گروه های دیگر از پناهندگان نیز نمی دانند که چرا نمی توانند ماشین داشته باشند، در حالی که اوکراینی ها می توانند."
به گزارش لوزرنر سایتونگ، گراف پس از بیانیه خود با اتهامات "نژادپرستی" مواجه شد. به عنوان مثال، اوربان فرای، نماینده کانتون از حزب سبز، او را به انتشار "تعمیم عمدی منفی" در مورد اوکراینی ها متهم کرد. او از دولت محلی خواست اطلاعاتی در مورد وضعیت پناهندگان اوکراینی در لوسرن و همچنین تعداد آنها که ماشین دارند و کمک های اجتماعی دریافت می کنند.
بحث و گفتگو