وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اجازه خسارت به "برادران سوری" را نخواهد داد

آکار وزیر دفاع ترکیه: آنکارا اجازه هیچ چیزی که به برادران سوری خسارتی وارد کند را نمی دهد
Sputnik
حلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه با اشاره به دیدار با همکاران روسی و سوری خود در مسکواعلام کرد که آنکارا اجازه بروز هیچ چیزی که "به برادران سوری خود خسارتی وارد سازد" را نخواهد داد.
پیشتر وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه دیدار سه جانبه ای را در مسکو برگزار کردند که در آن راه های حل و فصل بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این وزارتخانه تاکید کردند که "در نتیجه این دیدار طرفین بر مشخصه سازنده گفتگوی صورت گرفته در قالب کنونی و لزوم ادامه ان با هدف ثبات بیشتر شرایط در جمهوری عربی سوریه در مجمو در کل منطقه، تاکید کردند". روزنامه حریت ترکیه در خصوص این مذاکرات تاکید کرد که این مذاکرات که با حضور وزرای دفاع سه کشور برگزار شد، اولین ذاکرات رسمی آنکارا و دمشق طی 11 سال گذشته بوده است.
وزیر دفاع سوریه، مذاکرات سوریه و ترکیه در مسکو را مثبت ارزیابی کرد
بخش رسانه ای وزارت دفاع ترکیه اظهارات آکار را بدین شکل نقل می کند: "همانطور که می دانید (روز چهارشنبه)به همراه آقای اکان فادین رئیس سرویس اطلاعات ملی در مسکو به وزرای دفاع و روسای سرویس های اطلاعاتی فدراسیون روسیه و سوریه دیدار کردیم. مشکل مهاجرت و مبارزه با تمامی عوامل تروریستی را مورد بحث قرار دادیم. ما تا به امروز تمامی کارهای لازم برای تامین صلح و ثبات در منطقه خود را انجام داده و مایل به ادامه این کار می باشیم. مایلم تاکید کنم که هیچ سخنی در خصوص اینکه ما کاری را که به ضرر برادران سوری مان باشد انجام دهیم، نمی تواند وجود داشته باشد. ما هرگز ین اجازه را ندادیم و اجازه برخوردهایی را نخواهیم داد که تواند یشان را در موقعیت سختی قرار دهد. هر کسی می بایست این را بداند و در این راستا عمل کند. به برادران سوری سال نو را تبریک می گویم".
بحث و گفتگو