به گزارش اسپوتنیک، وزیر ارتباطات با بیان اینکه در شبکههای اجتماعی ظرفیتهای بسیار خوبی ایجاد شده که جای تشکر دارد، اظهار کرد: در ایام اخیر با محدودیت ناخواسته که بر اثر تصمیم نهادهای مراجعه امنیتی بوده، مواجه شدیم و میتوانستیم کاری نداشته باشم و مثل سال ۹۷ که مردم هنگام فیلترینگ تلگرام به پلتفرمهای داخلی مراجعه کردند و پاسخ نگرفتند، رفتار کنیم. اما همه همکارانم تمام قد در کنار پلتفرمهای ایرانی ایستادند و کمک کردند تا کار مردم زمین نماند و کسب و کارها در پلتفرمهای داخلی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی با تاکید بر اینکه نیاز مردم را باید برطرف میکردیم، افزود: در این سه ماه با تلاش شبانه روزی اجازه ندادیم مشکلی داشته باشند بطوریکه خودم شخصا پیگیر رفع مشکلات و ارائه زیرساخت مناسب برای فعالیت پلتفرمهای داخلی بودم و یک روز در میان برای پیگیری و رفع مشکلات حتی در ایام تعطیل جلسه میگذاشتم.
وزیر ارتباطات با رد این ذهنیت که با تحقق شبکه ملی اطلاعات، اینترنت قطع میشود، گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و باکیفیت در گستره جمهوری اسلامی ایران است که بر بستر آن خدمات باکیفیت ارائه میشود و اینترنت هم یکی از خدماتی است که بر این بستر به مردم عرضه میشود.
وی افزود: هرچه سرعت این شبکه بیشتر و کیفیت آن بالاتر باشد، اینترنت با سرعت و کیفیت بیشتری به مردم ارائه میشود.
زارعپور همچنین با اشاره به گزارش اخیر سایت اسپید تست در مورد وضعیت سرعت اینترنت در ایران خاطرنشان کرد: بر اساس همین گزارش، اگرچه سرعت اینترنت موبایل دو پله نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است اما نسبت به یک سال گذشته سرعت اینترنت همراه در ایران نسبت به کشورهای دیگر ۳۴ پله بهبود پیدا کرده است.
زارعپور با اشاره به مخاطرات استفاده از فیلترشکن و نقش آن در ایجاد اختلال و کاهش سرعت، افزود: بخشی از تجربه کاربری نامناسب هموطنان در استفاده از اینترنت مربوط به روشن بودن فیلترشکنها است که باعث کاهش سرعت و حتی ایجاد اختلال در استفاده از خدمات داخلی میشود.
زارعپور در پایان به برنامه این وزارتخانه برای افزایش سرعت و کیفیت شبکه ارتباطی کشور اشاره کرد و طرح "فیبرنوری منازل و کسب و کارها" و راه اندازی قطبهای مرکز داده در کشور را از جمله این طرحها دانست که در حال اجراست.