رییس سازمان انرژی اتمی ایران: ظرفیت غنی سازی به بیش از دو برابر کل تاریخ رسیده است

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد ظرفیت غنی سازی به بیش از دو برابر کل تاریخ این صنعت در ایران رسیده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اقدام راهبردی، قانون خوبی برای توسعه صنعت هسته ای بود و امروز اجرای این قانون غنی سازی را به سطحی رساند که در حال حاضر ظرفیت غنی سازی کشور به بیش از دو برابر کل تاریخ این صنعت رسیده است.
گروسی: میزان غنی سازی ایران نزدیک به سطح تسلیحاتی است
اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان انرژی اتمی ایران و دیدار با رئیس و متخصصان و مدیران این سازمان از نزدیک در جریان پیشرفت های صنعت هسته ای و آخرین تحولات فنی و سیاسی در خصوص مذاکرات با طرف های خارجی و همچنین تاثیرات اجرای قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس قرار گرفتند.
در این نشست کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نیز در خصوص آخرین دستاوردهای فنی و تاثیر آن در مذاکرات و اجرای قانون اقدام راهبردی گفت: قانون اقدام راهبردی شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کرد و امروز غنی سازی ما بر اساس این قانون و بطور رسمی به ۶۰درصد رسیده است و در کنار تحقیق و توسعه مستمر و بدون وقفه، تکامل ماشین های سانتریفیوژ نسل جدید در بهترین شرایط قرار دارد.
بحث و گفتگو