آمریکا مانع همکاری نظامی روسیه و عراق می شود

البروس کوتراشف سفیر روسیه در عراق اظهار داشت عراقی ها سلاح های ساخت روسیه را دوست دارند، اما ایالات متحده آمریکا مانع برقراری همکاری های نظامی بین مسکو و بغداد می شود و به رقابت غیر شرافتمندانه می پردازد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت مسکو در دوران شوروی فعالانه با بغداد همکاری می کرد اما پس از آن به دلیل تحریم های اعمال شده علیه عراق پس از حمله به کویت در سال 1990، این همکاری متوقف و با سرنگونی صدام حسین لغو شد.
این دیپلمات گفت: "عراقی‌ها سلاح‌های شوروی و روسی را دوست دارند، زیرا با آن‌ها آشنا هستند. علاوه بر این ما قیمت‌های رقابتی داریم. از این نظر، البته اگر آمریکایی‌ها و متحدانشان در کار ما و عراقی‌ها دخالت نمی‌کردند، این همکاری، به نظر من، می‌شد به سطحی برسد که در زمان اتحاد جماهیر شوروی قرار داشت".
عراق و روسیه برای امضای یادداشت همکاری هسته ای آماده می شوند
سفیر روسیه در این زمینه به رقابت نا شرافتمندانه واشنگتن با مسکو اشاره و خاطرنشان کرد که آمریکا "تسلیحات و خدمات خود را به عراقی ها تحمیل می کند".
کوتراشف گفت: "مهمترین چیزی که دوستان عراقی ما دوست ندارند قیمت و هزینه نگهداری تسلیحات آمریکایی است که چهار برابر گرانتر از تسلیحات روسی است.
وی افزود: "علاوه بر این، آمریکایی‌ها به عراقی‌ها، به بیان ساده، اجازه نمی‌دهند که تجهیزات ماشین های نظامی عرضه‌شده را بررسی کنند. آنها همچنین تمام تعمیرات فقط خودشان انجام می دهند. حتی این شبهه وجود دارد که چیزی در داخل وسایل آنها پنهان شده که نباید به کسی از جمله مصرف کننده نشان داده شود".
بحث و گفتگو