گزارش و تحلیل

امیرعبداللهیان: اوکراین مدرکی برای پهپاد ارائه نکرد

ایران و اوکراین پیرامون پهپاد ها مذاکره کردند
Sputnik
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیرامون پهپاد های استفاده شده در اوکراین گفت:
اخیراً اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین تعدادی پهپاد به روسیه فروخته بود اما تاکنون هیچ مدرکی از طرف اکراینی مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در اوکراین دریافت نکردیم اخیراً تیم سیاسی و نظامی ایران و اوکراین در یک کشور ثالث با یکدیگر گفتگو کردند و ما بررسی های خود را در این رابطه ادامه دادیم.
واکنش کرملین به ادعای توافق تهران و مسکو برای تولید پهپاد در روسیه
وی افزود:
وزیر خارجه اوکراین در آخرین تماس تلفنی که با من داشتند پیش از این نشست تاکید کردند که یک پهپاد به طور سالم به دست نیروهای نظامی اوکراین افتاده و این پهپاد روسی است اما شبیه به پهپاد شاهد ۱۳۶ ایرانی است من به ایشان گفتم اینکه یک پهپاد شبیه به پهپاد ایرانی است و اینکه روسی است، خود گواه بر این مسئله است که ایران به مواضع خود پایبند است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین بیان کرد: البته ما به طرف روس بیش از دوبار تا امروز اعلام کردیم و روس ها به ما اعلام کردند صرفاً در جنگ اوکراین از سلاح های ساخت روسیه استفاده شده.
ما از تداوم جنگ علیه اوکراین، درگیری و منازعه میان روسیه و اوکراین ناخرسندیم و جنگ را راه حل نمی دانیم و همچنان به تلاش‌های خود برای خاتمه جنگ و بازگشت صلح و آرامش به اوکراین و منطقه ادامه میدهیم.
بحث و گفتگو