استقرار شش بمب افکن B-52 ایالات متحده در استرالیا

رسانه: واشنگتن قصد دارد تأسیساتی در پایگاه هوایی تیندال در جنوب شهر داروین بسازد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی استرالیایی ABC، ایالات متحده برای استقرار شش بمب افکن B-52 با قابلیت حمل سلاح هسته ای در شمال استرالیا آماده می شود.
خاطرنشان می شود که واشنگتن قصد دارد برای این کار تأسیساتی در پایگاه هوایی تیندال در جنوب شهر داروین بسازد. به گفته شبکه نامبرده، ایالات متحده طرح های مفصلی را برای آنچه که آن را "مرکز عملیات اسکادران" می نامد برای استفاده در فصل خشک در اراضی شمالی تهیه دیده است که عبارتند از یک مرکز تعمیر و نگهداری وابسته به این تأسیسات و یک پارکینگ برای "شش B-52 " آمریکا.
نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد توانایی استقرار بمب‌افکن‌های نیروی هوایی آمریکا در استرالیا پیامی قوی به دشمنان درباره توانایی ما در کاربرد هواپیماهای مرگبار است.
اسکورت بمب افکن آمریکایی به سمت خلیج فارس توسط جنگنده های اسرائیلی
شبکه نامبرده همچنین به گفته بکی واسر از مرکز امنیت جدید آمریکا اشاره می کند که گفت حضور بمب افکن هایی که به طور بالقوه می توانند به سرزمین اصلی چین حمله کنند می تواند در ارسال سیگنال به چین در مورد اقدامات احتمالی آن علیه تایوان بسیار مهم باشد.
به گفته این کانال تلویزیونی، پیش بینی می شود که توسعه پایگاه تیندال تا 100 میلیون دلار هزینه داشته باشد. نیروی هوایی ایالات متحده خاطرنشان کرد که این پارکینگ در پایان سال 2026 تکمیل خواهد شد.
بحث و گفتگو