وزیر دفاع پیشین بریتانیا رقیب جانسون و ریشی برای پست نخست وزیری شد

وزیر دفاع سابق انگلیس هر گونه توافق با دیگر نامزدهای نخست‌ وزیر را رد و تأکید کرد تصمیمش برای تصدی نخست‌ وزیری انگلیس جدی است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پنی موردانت وزیر دفاع سابق انگلیس و از نامزدهای نخست‌ وزیری این کشور، علی‌ رغم شمار کمِ حامیان نسبت به دیگر رقبایش ریشی سوناک و بوریس جانسون، هر گونه مذاکره و توافق با جانسون را رد و اعلام کرد همچنان در رقابت برای تصدی نخست‌ وزیری خواهد ماند.
وی در اینباره در جمع خبرنگاران گفت: من به حرکت رو به جلو و پیشرفتمان اطمینان دارم. باید به شما بگویم آمده‌ام که پیروز شوم. موردانت همچنین هر گونه توافق با بوریس جانسون برای نخست‌وزیری جانسون و وعده پُست و مقام در کابینه آینده جانسون را رد کرد و آن را کاملا اشتباه خواند.
نامزدهای احتمالی نخست‌ وزیری انگلیس تا ساعت ۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ روز دوشنبه فرصت دارند از حمایت حداقل ۱۰۰ قانونگذار حزب محافظه کار برخوردار شده و وارد رقابت برای رهبری این حزب و نخست‌وزیری انگلیس شوند.
در ادامه ناپایداری سیاسی و افزایش مشکلات اقتصادی در انگلیس، لیز تراس نخست‌ وزیر ۴۴ روزه، پنجشنبه پیش در پی انتقادات شدید و از دست دادن قدرت سیاسی، از سمت خود کناره‌گیری کرد و اکنون رقابت برای جایگزینی وی آغاز شده است.
بحث و گفتگو