رئیس جمهور آمریکا از خطر فرا رسیدن آخرالزمان هسته ای سخن گفت

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که برای اولین بار از زمان جنگ سرد و بحران کارائیب، جهان با خطر وقوع جنگ هسته‌ای روبرو شده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، رهبر ایالات متحده در یک تجمع حزب دموکرات در نیویورک گفت: "ما از زمان کندی و بحران موشکی کوبا در سال 1962 با چشم انداز وقوع آخر الزمان هسته ای مواجه نبودیم.
بایدن تشدید تنش ها را به گردن رهبری روسیه انداخت. به گفته وی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "وقتی تهدید به استفاده از سلاح هسته ای می کند، شوخی نمی کند."
در ماه سپتامبر، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیام خود خطاب به شهروندان کشور گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای مداوم علیه روسیه از همه مرزها عبور کرده است. به گفته وی، غرب از ارعاب هسته ای و تهدید استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه مسکو استفاده کرد. وی به غرب یادآوری کرد که سلاح های روسیه در تعدادی از زمینه ها از تجهیزات نظامی خارجی برتر هستند و به کسانی که سعی در باج‌گیری با سلاح‌های هسته‌ای دارند هشدار داد که طوفان می‌تواند به سمت آنها بوزد.
وزارت خارجه روسیه غرب را به دامن زدن به جنگ هسته ای متهم کرد
سناریوهایی که بر اساس آن روسیه می تواند از نظر تئوری از سلاح های هسته ای استفاده کند، در دکترین نظامی روسیه و در مبانی سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته ای بیان شده است. بر اساس اسناد، این امکان در صورت تجاوز به روسیه یا متحدانش با استفاده از سلاح های کشتار جمعی یا تجاوز با استفاده از سلاح های متعارف، زمانی که موجودیت خود دولت در معرض خطر باشد، وجود دارد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، هیچ تغییری در رویکرد روسیه به موضوع استفاده احتمالی از تسلیحات هسته‌ای ایجاد نشده و همه چیز در همان مسیری است که توسط دکترین نظامی روسیه و مبانی سیاست دولتی روسیه در حوزه بازدارندگی هسته ای تعیین شده است.
پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفته بود افرادی که از تشدید تنش هسته ای صحبت می کنند، رفتار غیر مسئولانه ای دارند.
بحث و گفتگو