روسیه پس از نتایج همه پرسی از کشورهای سازمان ملل خواست واقعیت جدید را بپذیرند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه از کشورهای سازمان ملل متحد خواست تا پس از نتایج همه پرسی گذشته واقعیت جدیدی را بپذیرند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه در بیانیه اعلام کرد: روسیه از کشورهای سازمان ملل می خواهد که واقعیت جدیدی را در مورد همه پرسی برگزار شده در مناطق جمهوری دونتسک، جمهوری لوهانسک، خرسون و زاپروژیه را بپذیرند.
معاون رئیس هیئت روسی کنستانتین ورونتسوف، در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روسیه از کشورهای سازمان ملل می خواهد که واقعیت جدید را در مورد همه پرسی برگزار شده در مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیه بپذیرند.
ناظران بین المللی، از جمله ایتالیا، آلمان، ونزوئلا، لتونی و سایر کشورها - در مجموع بیش از ۱۳۰ نفر که روند همه پرسی را دنبال کردند، نتایج آنها را قانونی تشخیص دادند.
ورونتسوف گفت: ما از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم که واقعیت اجتناب‌ ناپذیر جدیدی را که خود زندگی دیکته می‌کند و بر اساس اراده آزاد مردم است، بپذیرند.
حقیقت راه خود را پیدا خواهد کرد، چه غرب بخواهد و چه نخواهد.
کنستانتین ورونتسوف
معاون رئیس هیئت روسی
همه پرسی در مورد ورود مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیه به فدراسیون روسیه در ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار شد.
با توجه به نتایج پردازش ۱۰۰٪ از آرا در دونتسک ۹۹.۲۳٪، در لوهانسک - ۹۸.۴۲٪، در منطقه خرسون - ۸۷.۰۵٪، در منطقه زاپاروژیه - ۹۳.۱۱٪ از کسانی که به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند.
در ۳۰ سپتامبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در پی نتایج همه پرسی در کرملین سخنرانی کرد و پس از آن توافق نامه هایی را با سران مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیه در مورد پذیرش مناطق به روسیه امضا کرد. روز چهارشنبه، پوتین قوانین فدرال را امضا کرد که پذیرش این مناطق به فدراسیون روسیه را تأیید می کند.
بحث و گفتگو