گزارش و تحلیل

پیشنهاد ایلان ماسک حرف اکثریت مردم کشورهای جهان است

اخیرا آقای ایلان ماسک، دیدگاه خود را برای حل مناقشه در اوکراین با حفظ کریمه به عنوان بخشی از روسیه و رفراندوم مجدد تحت نظارت سازمان ملل در دونباس، در مناطق خرسون و زاپروژیا پیشنهاد کرد.
Sputnik
او در توییتر نوشت: "با احتمال زیاد این در نهایت نتیجه (همین که شده) خواهد بود. تنها سوال این است که قبل از آن چند نفر خواهند مرد".
البته سوال دیگری که باید مطرح شود این است که آیا اصلا برای آمریکایی ها و متحدانشان مهم است که چند نفر دیگر خواهند مرد و آیا حتی مهم است کل اوکراین نابود شود و کل اوکراینی ها کشته شوند یا نه؟
قطعا اگر هر فرد دیگری چنین صحبت هایی را مطرح می کرد احتمالا در آمریکا و غرب متهم به هزاران تهمت می شد و اموال وی مصادره می شد، کما اینکه آمریکایی ها و متحدین شان اموال هزاران شهروند روسی وغیر روسی در کشورهای غربی را به بهانه تحریم روسیه در روز روشن سرقت کردند.
ولی خوب ایلان ماسک است، ثروتمند ترین مرد دنیا، چه کارش می خواهند بکنند.
مقامات کاخ سفید به خوبی می دانند در صورتی که به مقابله با ایلان ماسک بپردازند وی ممکن است به یکباره تصمیم بگیرد کاندیدایی را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کند قطعا وی رئیس جمهوری خواهد شد.
دلیل اینکه می گویم حمایت کند و نه کاندیدا شود چون به دلیل قوانین آمریکا آقای ماسک نمی تواند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود چون متولد آفریقای جنوبی است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ماسک دیدگاه خود را درباره صلح بین روسیه و اوکراین ارائه کرد
البته باید توجه داشت که صحبت ها و اظهار نظر های آقای ماسک نظر یک فرد در آمریکا نیست بلکه نظر بخش عمده مردم کشورهای غربی است که باور دارند هیچ دلیلی ندارد که به دلیل ماجراجویی های سیاست مداران ناتوانشان و ماجراجویی یک کمدین خود فروخته وارد جنگی شوند که ممکن است جان شان را به خطر بیاندازد.
قطعا اگر سیاست مداران خود فروخته اوکراینی نبودند احتمال داشت که همه این اتفاقات که امروزه در اوکراین رخ می دهد تا به حال اتفاق نیافتاده بود و حتی کریمه هم امروزه جزو اوکراین می بود و نه جزو روسیه، ولی سیاست های خصمانه ای که این سیاست مداران عمدتا نئونازی به دستور آمریکا و کشورهای غربی گرفتند کار را به اینجا کشاند و روسیه را مجبور کرد تا واکنش نشان دهد و برای حمایت از روس تبارهای اوکراین وارد عمل شود.
طبق منشور سازمان ملل مردم کشورها حق انتخاب دارند و خوب روس تبارهای اوکراین پس از اینکه با ظلم و ستم نئونازی های اوکراینی و غربی مواجه شدند تصمیم گرفته اند به آغوش کشور اصلی خود یعنی روسیه برگردند و رفراندوم سال 2014 در کریمه و همچنین رفراندوم سال 2022 در چهار منطقه جدید روسیه ثابت کرد که اراده مردم این مناطق پیوستن به روسیه است.
بماند که از سال 2014 تا به حال اوکراین این فرصت را داشته تا حسن نیت خود نسبت به روس تبارها را نشان دهد و به نوعی دل آنها را به دست آورد و آنها را راضی کند اما نازی های نوین ترجیح دادند که سیاست دشمنی با روس تبارها را پیش بگیرند و طی چند سال اخیر انواع و اقسام تعدی ها به حقوق روس تبارها انجام شد و مجامع بین المللی به دستور آمریکا سکوت اختیار کردند.
مشخص است که ایلان ماسک مانند بسیاری از دیگر شهروندان کشورهای غربی ترجیح داده اند که منطق را بر القاءات رسانه ای حاکم کنند وخودشان درباره این جریان تحقیق کنند و در باره آن نظر بدهند.
البته قطعا هم ماسک نفر آخر نخواهد بود و به زودی بسیاری از شخصیت های مشهور کشورهای غربی در کنار مردم این کشورها به دنبال پاسخ سوال خود مبنی بر اینکه چرا باید آنها تاوان اشتباهات سیاستمدارانشان را بپردازند خواهند رفت و طبق بسیاری از پیش بینی ها تا چند ماه دیگر که سرما درب خانه های اروپایی ها را بزند و گرانی انرژی جیب آنگلوساکسونها را خالی کند شاهد اعتراض های گسترده مردم و سرنگونی حکومتها و دولت ها خواهیم بود.
گو اینکه صدای واقع بینی ومنطق از دور می آید اما قطعا این صدا به زودی بر صدای جهل و ستم و زور غلبه خواهد کرد و ماسک هم در این راستا موفق خواهد شد نام خود را به عنوان شروع کننده این جریان ثبت کند.
بحث و گفتگو