آغاز تعطیلی گسترده سالن های زیبایی در کره شمالی

پلیس کره شمالی از ابتدای ماه اوت شروع به تعطیلی گسترده سالن های زیبایی در این کشور کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال خبری Daily NK، مقامات کره شمالی مبارزه آرایشگاه های خصوصی در این کشور را آغاز کرده و آنها را وسیله ای غیرقانونی برای کسب درآمد می دانند که فردگرایی و "رفتار ضد سوسیالیستی" را ترویج می کند. صاحبان چنین مؤسساتی با جریمه 100000 وون (حدود 100 دلار) و تعقیب کیفری احتمالی تهدید می شوند.
کره شمالی خود را یک کشور هسته ای اعلام کرد
خاطرنشان می شود که دولت کره شمالی از این طریق در تلاش است تا فقط سالن های زیبایی دولتی در این کشور باقی بگذارد. ساکنان محلی تصمیم جدید را به این واقعیت نسبت می دهند که آرایشگاه های خصوصی به دولت مالیات نمی پردازند، در حالی که در میان جوانانی که می خواهند هر مدل مویی را برخلاف لیست مدل موی مجاز انتخاب کنند، مشتریان زیادی دارند.
یک شهروند معرفی نشده کره شمالی در مصاحبه با Daily NK گفت: "دولت آخرین وسیله امرار معاش مردم را می‌دزدد، زیرا می‌بیند که آرایشگاه های دولتی، که در آن‌ها موهای همه مردم را طبق مدل های یکسانی آرایش می کنند، نمی‌توانند با سالن‌های خصوصی رقابت کنند. مقامات دولتی باید قدردان باشند که مردم تلاش می کنند با نیروی کار خود پول به دست آورند، بدون اینکه از کل ملت کمک بخواهند.
بحث و گفتگو