آمریکا حمله سایبری به آلبانی را اقدام ایران تلقی می کند

ایالات متحده حمله سایبری به سیستم های دولتی آلبانی را محکوم می کند و آن را به ایران نسبت می دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، آدرین واتسون نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید، در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، بیان کرد: ایالات متحده حمله سایبری به سیستم های کامپیوتری دولت آلبانی را که تیرانا تهران را مقصر آن دانست، محکوم کرد و خواستار پاسخگویی ایران شد.
در این بیانیه آمده است: ایالات متحده به شدت حمله سایبری ایران به آلبانی، متحد ما در ناتو را محکوم می کند. ما به درخواست های نخست وزیر آلبانی ادی راما برای پاسخگویی ایران به این حادثه سایبری بی سابقه میپیوندیم. واشنگتن معتقد است که اقدامات ایران "با هنجارهای رفتار مسئولانه دولت در فضای سایبری در زمان صلح مطابقت ندارد.
در این بیانیه آمده است که ایالات متحده قصد دارد از آلبانی در بازسازی زیرساخت های رایانه ای خود حمایت کند و از متحدانش می خواهد که در پاسخگویی تهران به آنها بپیوندند.
روز چهارشنبه شورای وزیران آلبانی به نفع قطع روابط دیپلماتیک با ایران تصمیم گرفت. مقامات یک حمله سایبری به سیستم های کامپیوتری دولتی را که تیرانا، تهران را مقصر آن دانستند، عنوان کردند. آنها ادعا می کنند که ایران در پشت تامین مالی یک گروه تروریستی سایبری است که عامل حملات سایبری علیه اسرائیل، اردن، قبرس، کویت، امارات متحده عربی و عربستان سعودی و غیره بوده است.
بحث و گفتگو