عملیات ویژه روسیه در اوکراین

هشدار آمریکا به اوکراین

آمریکا درباره حمله فاجعه بار روسیه به اوکراین هشدار داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نشنل اینترست"، ایلیا تیمچنکو، ستون نویس نشریه نامبرده هشدار داد که از دست دادن دسترسی به دریای سیاه در جریان عملیات ویژه روسیه، ضربه فاجعه باری به کی‌یف خواهد زد.
تیمچنکو در ادامه افزود: " در صورت وقوع چنین سناریویی، اوکراین به یک "دولت فاقد بیخ و بن" تبدیل خواهد شد. از دست دادن دسترسی به دریای سیاه، ضربه اقتصادی و نظامی فاجعه‌باری به اوکراین وارد می‌کند و آن را به کشوری محصور در خشکی مبدل خواهد ساخت.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه فیلم حمله شعله افکن های روسی به مواضع ارتش اوکراین را منتشر کرد
کی‌یف با مشکل صادرات محصولات خود مواجه خواهد شد و همچنین ممکن است کنترل خود را بر خط لوله ای که از طریق آن سوخت آبی وارد رومانی می شود از دست بدهد. اگر روسیه این شاخه از خط لوله گاز را بدست آورد، کرملین یک پیروزی استراتژیک دیگر به دست خواهد آورد".
پیش از این، یک تحلیلگر دیگر مجله آمریکایی نشنال اینترست گفته بود که غرب به یک استراتژی برای اجتناب از فرسودگی در اوکراین نیاز دارد، زیرا هیچ یک از طرفین درگیری نمی توانند همان روش قبلی را ادامه دهند. به گفته وی، غرب میلیاردها دلار برای تسلیحات اوکراین هزینه می کند، در حالی که روسیه تعداد زیادی خودرو زرهی، موشک و سایر سلاح ها را در زرادخانه خود دارد.
بحث و گفتگو