انتقاد از طرح مجلس ایران در حمایت از مطالبه تنها ۱۴ سکه مهریه

با طرح مجلس ایران، دیگر هیچ مردی برای مهریه زندان نمی رود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، یکی از وکلای دادگستری در ایران در گفتگو با این پرتال خبری گفت: قانون‌گذار شرایط پرداخت مهریه را برای مرد بهتر می‌کند اما همچنان امکان حق طلاق برای زنان وجود ندارد. به عبارتی هم حق طلاق برای مردان است، هم از پرداخت مهریه شانه خالی می‌کنند و هم شرایط گرفتن طلاق برای زنان روزبه روز سخت‌تر می‌شود.
سارا باقری، وکیل پایه یک دادگستری در مورد تغییر در قوانین مهریه می گوید: با طرح جدید مجلس عملا دیگر امکان جلب مرد وجود ندارد. اگر امکان جلب هم نباشد، دست زن برای گرفتن مهریه به جایی بند نیست.
وی در ادامه می گوید: "در حال حاضر فقط تغییر ساز و کار که مردان کمتر جلب شوند را می‌بینیم. اما زنان در مقابل از شرایط قانونی برای گرفتن حق طلاق محروم هستند. به عبارتی شرایط برابر حکم فرما نیست."
قانون جدید مهریه و اخذ مالیات برای بیش از ۱۴ سکه +عکس، ویدئو
باقری، وکیل پایه یک دادگستری درباره طرح مجلس در حمایت از مطالبه تنها ۱۴سکه مهریه می گوید: اگر مهریه ۱۴ سکه باشد و مرد امکان پرداخت هم داشته باشد، در مقابل بحث طلاق مطرح می‌شود. برخی از مردان آن را پرداخت می‌کنند و از حق طلاق خود هم سواستفاده می‌کنند. زن در شرایط سختی قرار می‌گیرد و باید یک مسیر طولانی را برای طلاق طی کند.
بحث و گفتگو