الکاظمی خواستار گفتگوی ملّی برای حل بحران عراق شد

نخست وزیر عراق گفت: عراق با بحران سیاسی بزرگی مواجه است و از تمام طرف ها می خواهم بر سر میز مذاکره به منظور حل بحران کنونی بنشینند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه السومریه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، اظهار داشت: عراق عزیز ما با بحران سیاسی بزرگی مواجه است.
نخست وزیر عراق در عین حال تمام طرف‌ها را به نشستن بر سر میز مذاکره ملی دعوت کرد و از تظاهرکنندگان خواست با نیروهای امنیتی همکاری کنند و با تخلیه نهادهای دولتی احترام آنها را حفظ نمایند.
در بیانیه الکاظمی آمده است: عراق گرانقدر ما با بحران سیاسی بزرگی مواجه است که در صورت عدم دخالت عقلا، خدایی نکرده عواقب وخیمی درپی دارد. ما در حالی که تمام اقدامات و تدابیر لازم را برای ساماندهی اوضاع و حفظ امنیت و جلوگیری از پایمال شدن خون عراقی‌ها اتخاذ کردیم تمام طرف‌ها را به آرام سازی و کاهش تنش‌ها در جهت آغاز راهکاری بر اساس مبانی ملی دعوت می‌کنیم.
وی در عین حال تمام طرف‌ها را به عدم طرح اتهامات و دشمنی و نفرت پراکنی بین برادران در یک کشور واحد دعوت کرد و خواست که به منظور دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران کنونی بر سر میز مذاکره بنشینند.
الکاظمی خاطرنشان کرد: من به برادران تظاهرکننده می گویم که پیام شما واضح است و پایبندی شما به آرامش و نظم قابل تقدیر است. هم اکنون زمان بررسی سازوکارهای ایجاد طرح اصلاحات که مورد اتفاق گروه‌های ملی مختلف باشد فرا رسیده است.
نخست وزیر عراق ادامه داد: من یقین دارم که در عراق به قدر کافی عقلانیت و شجاعت برای پیروی از طرح ملی که موجب برون رفت کشور از بحران کنونی شود، وجود دارد.
بحث و گفتگو