ایران صاحب فناوری تولید ال‌ان‌جی و هلیوم شد

امروز از پلنت پایلوت ساخت گاز هلیوم و ال‌ان‌جی و سه محصول دانش‌بنیان مبدل‌های پلن فیت، سیستم خالص‌سازی و توربواکسپندرهای دور بالا در ایران رونمایی شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، معاون علمی و فناوری و معاون اول ریاست جمهوری ایران از پلنت پایلوت ساخت گاز هلیوم و LNG و سه محصول دانش‌بنیان مبدل‌های پلن فیت، سیستم خالص‌سازی و توربواکسپندرهای دور بالا در دانشگاه شریف رونمایی شد.
برای ساخت پلنت‌های تولید هلیوم و LNG از محصولاتی با فناوری بالا شامل مبدل‌های پلن فیت، سیستم خالص سازی و توربواکسپندرهای دور بالا استفاده شده است که دانش طراحی، ساخت و راه اندازی آن بصورت کامل بومی ایران است.
برداشت هلیوم از بزرگترین میدان گازی جهان در ایران در دستور کار قرار گرفت
لازم به ذکر است که متخصصان دانشگاه صنعتی شریف ایران پس از تلاشی ۱۰ ساله، موفق به کسب دانش و فناوری مورد نیاز برای دستیابی به هلیوم با خلوص ۹۹.۹۹۹ درصد و LNG گاز مایع طبیعی شدند.
به نقل از وزارت علوم ایران، با توجه به وجود منابع اولیه مناسب در پارس جنوبی و کسب دانش جداسازی هلیوم، امید است با راه اندازی واحدهای صنعتی تولید هلیوم در این کشور، علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان صادرات این محصول از ایران نیز میسر شود.
بحث و گفتگو