انگلیس تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد

بر اساس بیانیه ای که روز پنجشنبه در وب سایت دولت انگلیس منتشر شد، انگلیس واردات طلا از روسیه را تحریم کرده و واردات زغال سنگ و نفت از روسیه را نیز ممنوع خواهد کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در سند منتشره آمده است: این اصلاحیه واردات نفت و فرآورده های نفتی، زغال سنگ و فرآورده های زغال سنگ و طلا و همچنین خرید، عرضه و تحویل مستقیم یا غیرمستقیم این فرآورده ها را ممنوع می کند... ممنوعیت واردات طلا از امروز 21 ژوئیه اجرا شد، ممنوعیت واردات زغال سنگ از 10 آگوست 2022 و ممنوعیت واردات نفت از 31 دسامبر 2022 اجرایی می شود".
لاوروف: آمریکا و انگلیس با مسلح کردن اوکراین می خواهند درگیری بین روسیه و اروپا را تحریک کنند
این اصلاحیه همچنین ارائه پشتیبانی فنی، خدمات مالی و خدمات کارگزاری مرتبط را ممنوع می کند.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه برای غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، کشورهای غربی فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کردند. برخی از کشورها توقیف دارایی های روسیه را اعلام کردند و بسیاری از برندها روسیه را ترک کردند. کرملین این محدودیت‌ها را یک جنگ اقتصادی بی سابقه خواند و با ممنوعیت خروج وجوه از سیستم مالی روسیه برای سرمایه‌گذاران خارجی و اعلام ضرورت پرداخت بهای گاز خود به روبل، مقابله به مثل کرد. تحریم ها علیه روسیه برای غرب مشکلات اقتصادی ببار آورده و باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
بحث و گفتگو