تهران: دولت آمریکا به حضور نظامی خود در اراضی سوریه پایان دهد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اعلام کرد دولت آمریکا باید حضور نظامی خود را در بخش‌هایی از اراضی سوریه پایان ببخشد و از حمایت تروریست‌ها دست بردارد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کنعانی درباره سفر امروز وزیر امور خارجه سوریه به تهران گفت: وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به دعوت قبلی آقای امیرعبداللهیان به تهران سفر می‌کند و در این سفر موضوعات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در خصوص اختلافات موجود در مورد شمال سوریه و نگرانی‌های دولت ترکیه و مباحثی که در خصوص احتمال اقدام به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه مطرح بود که خوشبختانه ایران در این زمینه دیپلماسی بسیار فعال و عملگرایانه‌ای را دارد.
گزارش و تحلیل
ایران از حضور پرقدرت ارتش سوریه در مرز ها حمایت می کند
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: به صورت مستمر در سطوح مختلف از جمله وزرای امور خارجه کشورمان و سوریه و ترکیه تماس‌ها و گفتگوهای دوجانبه و تلفنی برقرار بوده است.
ایران تاکید دارد که اقدام نظامی می‌تواند به تشدید بحران در مناطق سوریه بیانجامد و تأمین کننده ثبات و امنیت نخواهد بود.
کنعانی افزود: آقای امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای ترک تاکید کرد، توافقات قبلی دو کشور مکانیسم آستانه بهترین و مناسب‌ترین روند غیرنظامی برای حل و فصل بحران و تأمین نگرانی‌های امنیتی دولت ترکیه است.
بحث و گفتگو