در آمریکا خطر محو اوکراین از نقشه جهان را اعلام کردند

سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع ایالات متحده در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز استرالیا اعلام کرد اگر تامین تسلیحات برای اوکراین ادامه یابد، ممکن است این کشور از نقشه جهان ناپدید شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس از کشورهای غربی از جمله استرالیا به دلیل کمک نظامی به کی یف انتقاد و تاکید کرد که آنها باید به حل مسالمت آمیز اوضاع کمک می کردند و در غیر این صورت اوکراین با ویرانی و مرگ مردم مواجه خواهد شد.
سرهنگ داگلاس مک گرگور گفت: "این کشور (اوکراین) در حال حاضر اصولا یک کشور شکست خورده است و ممکن است کاملاً از نقشه جهان ناپدید شود. من معتقدم که برقراری آتش بس ضروری است. استرالیا باید بر این امر پافشاری کند، زیرا هیچ کس در واشنگتن به این کار تن در نخواهد داد. اما از مردم در برلین، پاریس و لندن در مورد حمایت فزاینده فقط از این ایده - آتش بس - و رسیدن به نوعی توافق می شنوم زیرا ما نمی توانیم تا آخرین اوکراینی بجنگیم".
در چین از خطر وقوع جنگ هسته ای در اروپا به دلیل اوضاع اوکراین سخن گفتند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا وعده داده است که 14 نفربر زرهی، 20 خودروی زرهی بوش مستر و چندین پهپاد را در اختیار اوکراین قرار دهد.
روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به تمام کشورهایی که در تامین تسلیحات برای رژیم کی یف دست دارند ارسال کرده است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، این محموله ها هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه می شوند.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه ای را برای آزادسازی دونباس انجام داده است. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."
بحث و گفتگو