دیمیتریف: رکود در آمریکا آغاز شده است

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه از آغاز رکود در آمریکا خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه ضربه مخربی به اقتصاد ایالات متحده وارد می‌کند و در حال حاضر منجر به بزرگترین افت در تاریخ شاخص‌های سهام پیشرو شده است.
به گفته وی، شاخص نزدک (NASDAQ) شدیدترین افت تاریخ را در نیم سال گذشته نشان داد، شاخص داوجونز بیشترین افت را از سال 1962 و S&P 500 از سال 1970 تاکنون ثبت کردند.
دیمیتریف تاکید کرد: بازارهای نزولی تاکنون 9 تریلیون دلار ارزش سهام ایالات متحده را کاهش داده اند که بدترین نیمه اول سال را برای بازارهای مالی ایالات متحده از سال 1970 نشان می دهد، زمانی که فروش سهام ایالات متحده به طولانی ترین دوره رشد تاریخ این کشور پایان داد و شروع رکود را نشان داد.
به گفته رئیس رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، درست مانند نیم قرن پیش، سقوط کامل در بازارها با رکود می شود.
وی افزود: بر اساس برآوردهای فدرال رزرو در آتلانتا، در ایالات متحده انتظار می رود تولید ناخالص داخلی برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یابد. برای اقتصاد ایالات متحده، این بدان معنی است که رکود در حال حاضر آغاز شده است.
گزارش و تحلیل
"جنگ اقتصادی" علیه روسیه: ضربه ای به اقتصاد آمریکا است
پیش از این، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفته بود که براساس اعلام این صندوق، اجتناب از رکود در ایالات متحده به طور فزاینده ای دشوار خواهد بود.
متخصصان صندوق بین المللی پول همچنین اظهار داشتند که ایالات متحده باید اختلافات با شرکای تجاری خود را حل کند و وظایف محدود کننده ای را که در سال های اخیر معرفی شده بود، لغو کند.
بحث و گفتگو