سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سخنان زلنسکی درباره چگونگی تسلیم شدن سربازان ارتش اوکراین پاسخ داد

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره تسلیم شبه نظامیان از آزوفستال را دروغ و تبلیغات خواند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد که زلنسکی خروج نظامیان اوکراینی از کارخانه آزوفستال را که بر اساس طرح پیشنهادی روسیه انجام می شود، به عنوان یک "عملیات بشردوستانه اوکراین" وانمود می کند.
زاخارووا گفت:" آنها درست با همین اظهارات است که دروغ ها و تبلیغات خود را بر اساس دروغ هایی که در تمام این مدت به کار می بردند، نشان می دهند. این کار آنقدر نمایشی و آشکار است که در وهله اول علیه خود آنها عمل می کند. وانمود کردن خروج مردم که برای چند هفته از سوی روسیه پیشنهاد شده بود، به عنوان یک عملیات ویژه با ماهیت بشردوستانه به تمام دنیا نشان می‌دهد که آنها چگونه در سال‌های گذشته تحت هدایت متخصصان آمریکایی و به طور کلی ناتو، دروغ گفتن را یاد گرفته‌اند."
وزارت دفاع روسیه: توافق برای خروج زخمی ها از آزوفستال با طرف اوکراینی حاصل شد
به نظر او، مقامات کی یف نتوانسته اند چیزی بهتر از این "تبلیغات وحشتناک خونین" سر هم بندی کنند.
این دیپلمات افزود: "این حتی یک باز کردن برگ ها نیست، بلکه یک پرده فرو افتاده است که دروغ های باورنکردنی را برملا می کند".
او احتمال داد که همکاران سابق زلنسکی از "محله -95 "در نوشتن چنین سناریوهایی دست داشته اند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد 16 مه، ستیزه جویان اوکراینی محاصره شده در کارخانه آزوفستال در شهر ماریوپول شروع به تسلیم شدن کردند. در مجموع 265 نفر اسلحه های خود را زمین گذاشتند که در میان آنها بیش از 50 نفر به شدت مجروح شدند. همه کسانی که نیاز به مراقبت های پزشکی داشتند برای درمان به بیمارستان نووا آزوفسک در جمهوری مردمی دونتسک فرستاده شدند. بازپرسان از ستیزه جویان بازجویی خواهند کرد تا آنها را شناسایی کرده و دست داشتن آنها در جنایات علیه غیرنظامیان را بررسی کنند.
بحث و گفتگو