آمریکا می خواهد متخصصان روس را جذب کند

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابع مطلع اطلاع می دهد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در حال بررسی امکان لغو تعدادی از شرایط صدور روادید برای متخصصان واجد شرایط روس است تا مهاجرت آنها به این کشور را آسان کرده و در نتیجه پتانسیل فناوری های پیشرفته روسیه را تضعیف کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، گفته می‌شود که دولت بایدن از کنگره خواسته است تا برای روس‌هایی که دارای تحصیلات عالی هستند و خواهان ویزای کار ایالات متحده هستند، الزامات اثبات اشتغال را حذف کند. منابع خبرگزاری بلومبرگ توضیح می دهند، کاخ سفید انتظار دارد که به این شکل رهبری روسیه را از "متخصصان در زمینه علوم، مهندسی و ریاضیات" محروم کند.
لاوروف از غرب خواست با واقعیت های جدید ژئوپلیتیک کنار بیاید
بلومبرگ تصریح می کند که معافیت های ویزا برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکترا با تجربه در زمینه های نیمه هادی ها، فناوری فضایی، امنیت سایبری، تولیدات پیشرفته، فناوری هسته ای، توسعه هوش مصنوعی، فناوری موشکی و تعدادی دیگر از رشته ها برنامه ریزی شده است.
یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید که نامش فاش نشده، تایید کرد که این اقدامات برای "تضعیف امکانات فناوری های پیشرفته روسیه در کوتاه مدت و تضعیف پایگاه سرمایه‌گذاری این کشور در بلندمدت و همچنین به نفع اقتصاد و تقویت امنیت ملی ایالات متحده" انجام می شود.
بحث و گفتگو