اعزام هیات آمریکایی به پنج کشور برای منزوی کردن روسیه

هیل با انتشار خبری اعلام کرد که ایالات متحده هیاتی را برای متقاعد کردن پنج کشور به منظور منزوی کردن روسیه هیاتی را این کشور ها اعزام می کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سناتورهای آمریکایی به پنج کشور سفر خواهند کرد تا مقامات این کشور ها را متقاعد کنند که آنچه در اوکراین اتفاق می افتد را محکوم کنند.
نشریه هیل سخنان سناتور مارک کلی را منتشر کرد که گفته بود چهار سناتور و یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به لهستان، هند، آلمان، نپال و امارات متحده عربی به مدت نه روز سفر می کنند. هدف اصلی سیاستمداران آمریکایی حمایت از اوکراین خواهد بود.
نمایندگان کنگره در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: این هیئت قوی کنگره این فرصت را خواهد داشت که با رهبران نظامی و سربازان آمریکایی در لهستان دیدار کند تا بدانند چگونه می توانند به حمایت از اوکراین و متحدان ما در ناتو ادامه دهند.
به گفته طرف آمریکایی، کشورهایی که سناتورها به آنجا سفر می کنند به اندازه کافی از تلاش های غرب برای "انزوای روسیه" حمایت نمی کنند.
پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انزوای این کشور را غیرممکن اعلام کرده بود. به گفته وی، دولت به همکاری با شرکای آماده برای تعامل به همکاری خود ادامه خواهد داد.
بحث و گفتگو