می دانید کدام ماده غذایی پیری را تسریع می کند؟

پروفسور دیوید گان، دانشمند انگلیسی معتقد است مصرف بیش از حد شکر منجر به تسریع پیری می شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Sina ، این محقق چهره ششصد نفر را مورد مطالعه قرار داد، سطح قند خون آنها را اندازه گرفت و شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کرد. مشخص شد افرادی که کمترین میزان قند را داشتند، پوست جوان‌تری داشتند و بالعکس. نشریه Sina خاطرنشان می کند که قند به رگ های خونی آسیب می زند اما تاثیر این محصول بر روی بدن به همین جا ختم نمی شود.
نوشابه گازدار روند پیری را تسریع می کند
در مقاله منتشره آمده است: "تولید رادیکال های آزاد "مقصر اصلی" پیری است. بدون دخالت آنتی اکسیدان ها، تعداد زیادی از سلول ها شروع به مردن می کنند."
در نتیجه، پوست خشک می شود، چین و چروک های ظریف ظاهر می شود و هیچکدام از محصولات مراقبتی نمی تواند با این پدیده ها مقابله کند. با گذشت زمان، پوست، نرمی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و چین و چروک ها عمیق تر می شوند.
در عین حال خاطرنشان می شود که ترک کامل شکر غیرممکن است و فقط باید مصرف برخی از محصولات را کاهش داده و نباید میوه ها و برنج را که حاوی قند طبیعی هستند از رژیم غذایی حذف کنید.
نویسنده توصیه می کند: " هر چه کمتر کوکاکولا، بستنی، ماکارونی و سایر محصولات آردی مصرف کنید.
علاوه بر این، باید مصرف الکل و اسیدهای چرب ترانس را تا حد امکان کاهش دهید. اسیدهای چرب ترانس در ساندویچ، کلوچه، پای، غذاهای دودی و سرخ شده یافت می شود و به این دلیل مصرف آنها را هرچه کمتر کنید.
بحث و گفتگو