نماینده روسیه: پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران پاسخ به فشار حداکثری آمریکاست

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان بین المللی مستقر در وین پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران را پاسخی به اقدامات آمریکا عنوان کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ، میخائیل اولیانوف در حساب کاربری خود در توئیترنوشت: روسیه از پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خوشحال نیست، اما این پیشرفت سریع پاسخی به ادامه سیاست فشار حداکثری ایالات متحده است.
به نوشته مهر، پیشتر و هفته گذشته نیز "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی گفته بود: ما به ارزیابی اوضاع با ایران نیاز داریم. برنامه هسته‌ای این کشور بسیار پیشرفت کرده و غنی سازی در سطح ۶۰ درصد انجام می‌شود.
این در حالی است که مذاکرات وین بین ایران و طرف‌های بین المللی، در پایتخت اتریش برگزار شد و دور جدید این مذاکرات از چند هفته پیش آغاز شده است.
ماه گذشته نیز علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و سرتیم مذاکره کننده پرونده هسته‌ای ایران در مذاکرات وین، با انتشار مقاله‌ای در نشریه فایننشیال تایمز، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه پاسخ متقابل به رفتار غرب در برابر ایران در جریان مذاکرات تاکید کرده بود. باقری ضمن تاکید بر حق مسلم ایران در غنی سازی اورانیوم برای به کارگیری آن در صنایع مختلف در چارچوب "ان پی تی"، تصریح کرد که برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات، باید اعتمادسازی شکل گرفته و فضای بی اعتمادی جاری میان ایران و غرب که در پی خروج یکجانبه دولت ترامپ از برجام رخ داد، از میان برداشته شود.
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران همچنین طرف غربی را متهم کرده بود که به جای مذاکره، به دنبال اعمال فشار بیشتر بر ایران و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود در اجرای بندهای توافق هسته‌ای بوده و کارزار فشار حداکثری در دوران ترامپ نیز در همین راستا تشکیل شد.
بحث و گفتگو