رهبر ایران: استعمارگران در جنگ نرم می‌خواهند ملت ما را از استعدادشان غافل کنند

رهبر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استعمارگران در جنگ نرم می‌خواهند ملت ایران را از استعدادشان غافل کنند، اظهار داشت : وقتی که غفلت از توانایی خود بر ملتی حاکم شد غارت آن ملت آسان می‌شود. غفلت مقدمه‌ غارت است، غارت افزایش دهنده‌ غفلت است. غفلت و غارت باهمدیگر همراهند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، آیت الله خامنه ای صبح چهارشنبه در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، نخبگان را نور چشمان ملت خوانده و با تأکید بر لزوم تمرکز جامعه علمی و نخبگان برای یافتن راه‌حل‌های علمی مشکلات مختلف افزود: ظرفیت نخبگی جوانان ملت ایران، می تواند زمینه‌ساز پر کردن شکاف علمی کشور با علم جهانی، عبور از مرزهای جهانی علم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور باشد.
تذکر رهبر ایران به نمایندگان مجلس
آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کرد: ملت ایران، ملتی بالقوه نخبه است و به همین علت از دیرباز هدف جنگ نرم تحقیرکننده استعمارگران قرار داشته تا استعدادها و توانایی‌های خود را فراموش کند و حتی منکر شود و دروغ بزرگ "ما نمی‌توانیم" را بپذیرد.
ایشان با اشاره به خاطرات جواهر لعل نهرو از هند درباره تلاش مستقیم و غیرمستقیم انگلیسی‌ها برای از بین بردن احساس توانایی و اتکای به خود در ذهن ملت هند گفت: در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران نیز استعمارگران و حاکمان وقت، هم‌صدا ناتوانی ملت ایران را تبلیغ می‌کردند که پیروزی انقلاب به این روند پایان داد.
رهبر ایران ، غفلت و غارت را دو هدف مکمّل استعمارگران از القای ناتوانی در ملتها برشمردند و افزود: وقتی ملتی از توانایی‌های خود غفلت کرد، غارت او آسان می‌شود. در واقع غفلت، مقدمه غارت و غارت، افزایش‌دهنده غفلت ملتها از توانایی‌ها و استعدادهای درونی است.
بحث و گفتگو