پرداخت غرامت به قربانیان آزار جنسی کودکان توسط کشیش‌های مسیحی

کلیسای کاتولیک فرانسه برای پرداخت غرامت به قربانیان آزار جنسی اموالش را می‌فروشد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از « رویترز»، کلیسای کاتولیک فرانسه برای پرداخت غرامت به قربانیان آزار جنسی اموالش را می‌فروشد. اسقف‌های کلیسای کاتولیک فرانسه روز دوشنبه با فروش بخشی از املاک و مستغلات این نهاد مذهبی برای دادن غرامت به هزاران قربانی آزار جنسی کودکان توسط کشیش‌ها مسیحی موافقت کردند.
ساخت نخستین کلیسا در عربستان سعودی
بر اساس نتایج یک تحقیق تکان دهنده بیش از سیصد هزار شهروند فرانسه در دوران کودکی مورد آزار جنسی کشیش‌ها قرار گرفته و دست کم ۳ هزار مجرم کودک آزار در کلیسای کاتولیک این کشور و نهاد‌های زیر مجموعه آن شناسایی شده‌اند.
کلیسای کاتولیک فرانسه نقش خود را در کودک‌آزاری سازمان‌یافته پذیرفت. اریک دو مولن بوفور، رئیس کنفرانس اسقف‌ها در کلیسای کاتولیک فرانسه گفت: « اعتبار مالی صندوق غرامت در نظر گرفته شده برای جبران خسارت قربانیان آزار جنسی در کلیسا با کمک‌‌های مومنان تامین نمی‌شود و اسقف‌ها تصمیم گرفته‌اند که برای این منظور اقدام به فروش بخشی از املاک و مستغلات کلیسا کنند و یا از بخشی از اموال خود هزینه کنند.
​ قرار است به زودی یک کمیسیون مستقل برای ارزیابی مطالبات تشکیل ‌شود و ما قصد داریم امکانات و منابع لازم را برای انجام این مأموریت و دادن غرامت به قربانیان فراهم کنیم».
بحث و گفتگو