ائتلاف الفتح: آمریکایی ها باید عراق را ترک کنند

تلاش‌های واشنگتن برای ادامه حضور در عراق بی فایده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «العهد نیوز»، سناء الموسوی،نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت که با هرگونه تلاش برای دور زدن قانون اخراج اشغالگران آمریکایی برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: « تلاش‌های واشنگتن برای ادامه حضور در عراق بی فایده است. گروه‌های سیاسی و مردمی عراق به ایفای نقش خود تا پایان اخراج آمریکایی‌ها از کشور ادامه می‌دهند.
پیشنهاد پرداخت پول به مجرمان در آمریکا در صورت دست برداشتن آنها از جنایتکاری
با هرگونه تلاش برای دور زدن قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان  دسامبر برخورد خواهیم کرد. برخی طرف‌های سیاسی از بیم منافع حزبی و سیاسی خود خواهان خروج آمریکایی‌ها از کشور نیستند».
دولت عراق بعد از چهار دور مذاکره موسوم به «گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا بر سر خروج نظامیان آمریکایی از عراق» به توافقی دسته یافت مبنی بر اینکه نیروهای رزمی تا پایان سال میلادی جاری، این کشور را ترک خواهند کرد. با این حال، گروه‌های مقاومت در نیت آمریکا ابراز تردید دارند و تأکید کرده‌اند که نظامیان آمریکایی چه مستشاری باشند چه رزمی باید عراق را ترک کنند.
گفتنی است که نیروهای ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)، با وجود گذشت بیش از یکسال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق به بهانه آنچه «آموزش نظامی» می‌خوانند از اجرای قانون و ترک عراق خودداری کرده‌اند.
بحث و گفتگو