پیام عربی آیت الله کعبی خطاب به مردم خوزستان درباره آب

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اعلام نمود که در ماجرای خشکسالی در خوزستان، تماشاچی نیستیم بلکه از طریق مجراهای قانونی و شرعی و همچنین از طریق مسئولین استانی و ملی، صدای شما را به دفتر مقام معظم رهبری رساندم.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، آیت‌الله عباس کعبی در اهواز در پیامی به زبان عربی و خطاب به مردم استان اظهار کرد: سلام و درودم را به مردم و فرزندان عزیزمان در خوزستان می‌رسانم و به آن‌ها می‌گویم همان‌طور که می‌دانید در تلاشم تا مطالبات مشروع، قانونی و به حق شما را در رابطه با آب و سایر مشکلات به مسئولین استانی و ملی برسانم.

دستور فوری روحانی برای حل مشکل آب در خوزستان

وی افزود: همچنین مطالبات و استغاثه شما در زمینه خشکسالی و بی‌آبی هورالعظیم و رودخانه کرخه را در سطح ملی نیز پیگیری خواهم کرد تا به اذن خدا به راه‌حل درست و سریع مشکلات رسیده و آن را حل کنیم.

کعبی عنوان کرد: ما در این ماجرا تماشاچی نیستیم بلکه از طریق مجراهای قانونی و شرعی و همچنین از طریق مسئولین استانی و ملی در حال پیگیری معضل کم‌آبی هستم و صدای شما را به دفتر مقام معظم رهبری رساندم.

وی افزود: از شما مردم تقاضا دارم که احتیاط کرده و به هجمه‌های دشمن توجه کنید چرا که درصدد سواستفاده از شرایط پیش آمده هستند.

گفتنی است، استان خوزستان در روزهای اخیر با همزمانی افزایش گرما و قطعی برق و آب شرب و کشاورزی مردم شرایط بسیار طاقت‌فرسایی را پشت سر می‌گذارد که باعث تجمع اعتراضی بسیاری از مردم عادی و فعالان زیست‌محیطی در مراکز دولتی شده است. در این روزها، صدها تن از روستاییان اهوازی، علیه سیاست‌های سدسازی بی‌رویه که به خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ممنوعیت کشاورزی، مردن احشام و آبزیان و قطع روزی مردم این روستاها منجر شده است، روبروی ساختمان استانداری تجمع کردند.

بحث و گفتگو