تکذیب خرابکاری آمریکا در خط تولید واکسن کوو ایران برکت/ آغاز واکسیناسیون با این واکسن

شرکت تولیدکننده نخستین واکسن ایرانی کرونا ، برخی شایعات فضای مجازی درخصوص خرابکاری در خط تولید واکسن کوو ایران برکت را قویا تکذیب کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه روابط عمومی شرکت دارویی شفا فارمد آمده است: خبر خرابکاری آمریکا در شرکت شفافارمد صحت ندارد و خط تولید واکسن کوو ایران برکت با تمام ظرفیت در حال تولید واکسن می‌باشد.این اطلاعیه می‌افزاید: در روزهای آتی سری جدید واکسن‌های تولیدی نیز تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.دراین گزارش آمده است: بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت تزریق واکسن کوو ایران برکت از دیروز در مراکز واکسیناسیون عمومی چندین استان کشور آغاز شده و این روند با شدت و سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

۳ میلیون دوز واکسن پاستور از پاییز تولید می شود

همچنین  امروز اعلام شد پنجمین محموله واکسن کرونا خریداری شده توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد این کشور و تحویل وزارت بهداشت و درمان شد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر پیشتر اعلام کرده بود که این جمعیت تاکنون و در چهار مرحله، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور کرده و به زودی یک میلیون دوز دیگر هم وارد می‌شود.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۴۸۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۵۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۵۰ دوز رسید.

بحث و گفتگو