حاتمی: ایران در عرصه دفاعی به یکی از قدرت های جهانی تبدیل شده است

جریان تحول به نوعی پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها محسوب می شود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک با استناد به روابط عمومی وزارت دفاع ایران، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی  نیروهای مسلح ایران، اظهار داشت که امروزه با تکیه بر ظرفیت دانشمندان داخلی و روش های مبتنی بر نیاز جمهوری اسلامی، تبدیل به یکی از قدرت های جهانی شده ایم.

وی در ادامه افزود: «در هردوره متناسب با نیازهای کشور مدل ها و الگوهای جدیدی از تحول وپیشرفت، بازطراحی و پیاده سازی شده است و ما نیز در روند حفظ، صیانت و ارتقاء قدرت دفاعی کشور به دنبال الگوهای جدیدی از پیشرفت در صنعت دفاعی کشور بوده ایم.

وزیر دفاع آمریکا وقوع جنگ های جدید را پیش بینی می کند

موارد راهبردی دیگری نیز که از دوره های قبل در وزارت دفاع وجود داشته و نیاز به بستری گسترده تر برای تحقق کامل داشته است، امروز همچنان باقی است و تدوین الگو و مدل های جدید  در واقع تضمینی برای استمرارآن برنامه ها و رسیدن به  دستاوردهای گرانسنگی است که زمینه آن از قبل فراهم شده است.

پیشرفت از 42 ساله پیش شروع شده است و هدف امروز ما از بازطراحی و ارائه الگوی تحول این است که می خواهیم با بحث نظری، تعریف شفاف و ضابطه مند از تحول، یک  باور و فهم همگانی را در درجه اول در بین متخصصان صنعت دفاعی و سپس در دل سازمان های زیر مجموعه خود به وجود آوریم و به نقطه اشتراکی برسیم که همگان بدانند به دنبال چه هستیم،اولویت ها چیست؟ به کجا می خواهیم برسیم و بخش های مختلف هر سازمان چگونه باید کار کنند.

 الگوى پیشرفت غربى الزاماً، یک الگوى موفق و مناسب نیست. درست است که آنها  به قدرت رسیده‏اند، به ثروت رسیده‏اند؛ اما بشریت را دچار فاجعه کرده‏اند و امروز همه‏ى دنیا و همه‏ى بشریت از نتایج اقدامات آنها رنج میبرند.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که به طور طبیعی دائماً در حال تغییر و تحول است. بزرگترین مسأله ای که امروز در صنعت دفاعی با آن روبرو هستیم، مسألة تحول و دگرگونی است و در واقع نوآوری های دفاعی ، منشأ اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیروهای مسلح است. برای رسیدن به اقتدار آتی ناچاریم اهداف «شدن» را به اهداف «ماندن» در تراز جهانی تغییر دهیم و برای این موضوع باید از ظرفیت نخبگی کشور به درستی استفاده کنیم».

بحث و گفتگو