تاریخ نخستین ابتلا به ویروس کرونا در روسیه فاش شد

به احتمال زیاد در روسیه اولین ابتلا به ویروس کرونا در اواسط نوامبر 2019 رخ داده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر پانچین ، بیوانفورماتیست و محقق ارشد در انستیتوی خارکوویچ از آکادمی علوم روسیه، مقاله ای در خصوص ابتلا به ویروس کرونا در روسیه منتشر نمود.
به گفته وی، بیماری همه گیر از بازار ووهان آغاز نشده است. به احتمال زیاد، این مرکز (بازار ماهی فروشان ووهان) به مرکز گسترش فوق العاده عفونت تبدیل شده است.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا یک شهر در چین قرنطینه شود

این کارشناس پیشنهاد کرد که برخی از افراد می توانند خفاش ها را در یک بازار فروخته باشند و این افراد از جایی دیگر به ووهان رفته بودند. علاوه بر این ، ممکن است برخی از "کوهنوردان غار" باشند که کووید 19 را از تعطیلات با خود به ووهان آورده اند.
پانچین گفت: "ما نمی دانیم اولین ابتلا به کووید 19 در كجا رخ داده است. این بیماری می تواند در هرجای دنیا رخ داده باشد، از آنجا كه می توانست این بیماری طی چند روز به ووهان بروید."
وی اطمینان دارد که طی چند سال آینده دانشمندان می توانند منبع طبیعی ویروس را پیدا کنند. اگر مشخص شود که کارمندان موسسه ووهان در آزمایشات اولیه خود دارای آنتی بادی هستند، این مدرکی از نشت این بیماری است. با این حال، همانطور که در چین ذکر شد، نتیجه تحقیقات منفی بوده است".

بحث و گفتگو