ایران 150 هزار دلار براى هر خانواده قربانى هواپيماى اوكراینی غرامت می پردازد

سفیر ایران در اوکراین امروز اعلام نمود که دور سوم گفتگوها میان ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز "پی اس 752" پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه ای پایان یافت و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، منوچهر مرادی، سفیر ایران در اوکراین امروز جمعه در خصوص دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره هواپیمای اوکراینی گفت، دور سوم گفتگوهای معاونین وزرای خارجه ایران و اوکراین درباره سانحه پرواز "پی اس 752" پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی پایان یافت؛ در مذاکرات، مسائلی چون روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

مطرح شدن ادعاهای 4 کشور علیه ایران در رابطه با هواپیمای اوکراینی

سفیر ایران در اوکراین در رشته توئیتی نوشت: "دور سوم گفتگوهای معاونین وزرای خارجه ج. ا. ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز "پی اس 752" پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه ای پایان یافت. طی مذاکرات، طیف وسیعی از موضوعات شامل روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی از جمله هوانوردی، ایمنی پرواز و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت."
وی افزود: "هیات ایرانی آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به خانواده‌های اوکراینی درگذشتگان این سانحه به مبلغ 150 هزار دلار برای هر نفر-طبق مصوبه هیات دولت ایران- اعلام نمود و از هیات اوکراین درخواست کرد موضوع را به آگاهی بازماندگان درگذشتگان اوکراینی برساند."
در پایان مذاکرات، طرف اوکراینی آمادگی خود را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات اعلام داشت و طرف ایرانی از پیشنهاد طرف اوکراینی استقبال نمود اما در جهت پرهیز از فرسایشی شدن مذاکرات، اعلام داشت در مذاکرات آتی، صرفا به سوالات باقیمانده در چهارچوب قوانین و مقررات ایران پاسخ خواهد داد.

بحث و گفتگو