محموله جدید واکسن روسی امروز به تهران ارسال شد + ویدئو

دکترکاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در اینستاگرام اعلام کرد محموله هفتم واکسن روسی "اسپوتنیک وی" امروز به تهران ارسال شد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دکترکاظم جلالی نوشت: امروز هفتمین محموله واکسن نیز به میزان ۱۰۰ هزار دوز که روز چهارشنبه تحویل نماینده سفارت شده بود، با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان راهی تهران شد.

طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، باید یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت به ایران ارسال شود و با ارسال هفتمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۷۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

قرارداد دوم خرید #واکسن_اسپوتنیک_وی از روسیه از دهم خردادماه وارد مرحله اجرایی می‌شود و بر اساس قرارداد جدید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی، در فاصله ماه‌های خرداد تا آذر سال جاری به کشورمان ارسال خواهد شد.

باتوجه به اینکه هر فرد باید ۲ دوز واکسن دریافت کند، مجموع واکسن‌های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می‌کند.

همچنین با نهایی شدن طرح تولید_مشترک_واکسن اسپوتنیک-وی در ایران، دو شرکت ایرانی سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

بحث و گفتگو