اولین پرواز هواپیمای روسی توپولف ON 214 در چارچوب ماموریت جدید

هواپیمای توپولف ON214 نیروی هوایی روسیه برای اولین بار با ماموریت جدیدی پرواز کرده و میزان استتار تأسیسات نظامی در سواحل کریمه و استان کراسنودار روسیه و همچنین توانایی های سیستم دفاع هوایی را در این مناطق مورد بررسی و نظارت قرار داد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع نظامی-دیپلماتیک اعلام کرد.

سرنوشت هواپیماهای پیمان آسمان باز چه خواهد شد؟

در ماه ژانویه اطلاع داده بودند  که پس از خروج روسیه از پیمان آسمان باز، هواپیمای توپولف ON 214 برای شناسایی ، نظارت بر امنیت تأسیسات نظامی خود و ارزیابی نتایج آزمایشات سلاح و اثربخشی رزمایش ها مورد استفاده  قرار خواهد گرفت.

منبع گفت: "روز پنجشنبه، هواپیمای شناسایی توپولف ON 214 از یک فرودگاه نظامی در اطراف منطقه ناگانروگ، ی پرواز رصدی و شناسایی را در امتداد پایگاه های دریایی واقع در سواحل استان کراسنودار و کریمه انجام داد"

وی افزود: "این هواپیما همچنین توانایی سیستم پدافند هوایی منطقه ای را برای شناسایی اهداف هوایی در حالت غیرفعال آزمایش کرده " و همچنین تعدادی از کارهای دیگر را نیز انجام داد.

این منبع خاطرنشان کرد: این پرواز که بیش از سه ساعت به طول انجامید ، شامل ارزیابی اثربخشی تجهیزات نظارت هوایی نصب شده در هواپیماهای توپولف ON214 در چارچوب پیمان آسمان باز در  اجرای ماموریت های محوله از سوی نیروهای مسلح بود.

وی افزود: "تجزیه و تحلیل نتایج کار هواپیما ، تصمیم گیری در مورد لزوم نوسازی تجهیزات مربوطه را امکان پذیر می سازد."

منبع توضیح داد، پرواز توسط اولین هواپیمای  توپولف ON 214 ساخته شده در سال 2011 انجام شده و این هواپیما به مسکو بازگشته است.

اولین توپولف214 ON در سال 2011 و  دومین فروند آن در سال 2014 به وزارت دفاع روسیه تحویل داده شد. هدف اصلی این هواپیماها در پیمان آسمان باز، نظارت بر پایگاه های نظامی ، فرودگاه ها و موسسات دفاعی است تا افزایش پنهانی امکانات نظامی طرفها و وقوع جنگ جلوگیری شود.

ابتدا ایالات متحده آمریکا رسماً از پیمان آسمان باز خارج شد و روسیه نیز از  15 ژانویه روند مشابهی را  آغاز کرد.

بحث و گفتگو