رئیس مجلس ایران: بودجه 1400 تا پایان سال نهایی می شود

رئیس مجلس در ایران آقای قالیباف اعلام نمود که بودجه_۱۴۰۰ تا پیش از پایان سال نهایی می‌شود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، قاليباف رئيس مجلس ایران اعلام نمود که سلامت، معیشت، محرومیت زدایی، تولید و اشتغال چهار اولویت اصلی بودجه سال آینده است قانون جهش تولید مسکن هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

رد کلیات بودجه از سوی مجلس

رئیس مجلس ایران همچنین افزود که در بودجه ۱۴۰۰ نیز که امیدواریم دولت محترم بودجه را اصلاح می‌کند و مجدد به مجلس برمی گرداند؛ مصمم هستیم که رفع تبعیض و همچنین برقراری انضباط در بودجه محقق شود و از جهت کارکردی هم باید این بودجه به بحث سلامت، مباحث تولید و اشتغال توجه ویژه داشته باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران در ادامه بررسی لایحه بودجه افزود: نیازمند برنامه دقیق‌تر و جدی‌تر برای اطراف تهران هستیم که البته ما مشکلات حاشیه نشینی را در برخی کلانشهرهای دیگر هم داریم که باید در برنامه هفتم تدبیر شود.

وی گفت: برخی تصمیمات در رفت و برگشت بر مباحث کارشناسی به دلایل مختلف متوقف می‌شود و وقت مردم را از بین می‌برد؛ آن زمان که ما در شهرداری بودیم مرتب می‌گفتیم که در قانون گفته است مترو تهران و حومه و در طراحی درازمدت هم پیش بینی شده بود که به بحث حومه تهران هم توجه شود و در همین ارتباط پیش بینی شده بود دو خط اکسپرس که شرق و غرب تهران را خارج از مترو تهران به هم وصل کند که از پردیس تا هشتگرد امتداد داشته باشد؛ اما به خاطر برخی اتفاقات و تغییرات این پروژه ۱۰ سال عقب افتاد.

بحث و گفتگو