دیپلمات‌های اروپایی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی روسیه اخراج می‌شوند

وزارت امور خارجه روسیه دیپلمات‌های سوئدی، لهستانی و آلمانی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی این کشور را عناصر نامطلوب اعلام کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه دیپلمات‌های سوئدی، لهستانی و آلمانی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی این کشور را عناصر نامطلوب خوانده و اعلام کرد این افراد باید در نزدیکترین زمان خاک روسیه را ترک کنند.

واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه

در این راستا سفیر سوئد، کاردار لهستان و نماینده آلمان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شدند و مراتب اعتراض فدراسیون روسیه و اخراج دیپلمات‌ها به آنها اعلام گردید.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در رابطه با مشارکت کارمندان دیپلماتیک سرکنسولگری‌های پادشاهی سوئد و جمهوری لهستان در سن پترزبورگ و سفارت جمهوری فدرال آلمان در مسکو در تجمعات غیرقانونی 23 ژانویه سال 2021، مراتب اعتراض اعلام گردید. تأکید شد که چنین اقداماتی از جانب این افراد غیرقابل قبول بوده و با عنوان دیپلماتیک آنها مطابقت ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که دیپلمات‌هایی که در تجمعات غیرقانونی شرکت داشتند، عناصر نامطلوب اعلام شده‌اند. این وزارتخانه افزود: به آنها دستور داده شده است که در آینده نزدیک قلمرو فدراسیون روسیه را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام داشت: طرف روس انتظار دارد که در آینده مأموریت‌های دیپلماتیک و دیپلمات‌های پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان دقیقاً از موازین حقوق بین الملل پیروی کنند.

بر این اساس روسیه کارمندان سرکنسولگری‌های سوئد و لهستان در سن پترزبورگ و سفارت آلمان در مسکو را اخراج می‌کند.

بحث و گفتگو