حالت فوق العاده در پایتخت آمریکا به مدت 15 روز تمدید شد

موریل بوثر ، شهردار واشنگتن به دلیل اقدامات طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، وضعیت اضطراری را در این شهر به مدت 15 روز تمدید کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دستورالعمل وی  در وب سایت شهرداری واشنگتن منتشر شده است.

بوثر در بیانیه ای گفت: "بسیاری با هدف ایجاد خشونت و تخریب به واشنگتن آمده اند." وی خاطرنشان کرد که این احساسات با اظهارات در راستای "دامن زدن به خشم و خشونت" از سوی ترامپ در مورد عدم مشروعیت انتخابات گذشته تقویت می شود که شکست خود را قبول نمی کند. در این راستا ، رژیم اضطراری در شهر تا 21 ژانویه و تا دستور بعدی شهردار تمدید می شود. بنابراین مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جو بایدن در تاریخ 20 ژانویه ، در شرایط حالت فوق العاده برگزار خواهد شد .

اوضاع در اطراف ساختمان کنگره آمریکا آرام است

در تاریخ 6 ژانویه ، معترضان طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا (کاپیتول) حمله کرده و صحن مجلس سنا را محاصره کردند. مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

بحث و گفتگو