سپاه پاسداران سقوط هواپیمای اوکراینی را در رابطه با ماجراجویی های آمریکا دانست

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای به مناسبت سالروز سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در نزدیکی تهران ، اعلام کرد"ماجراجویی های تروریستی امریکا اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی را رقم زد".
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، دربخشی از این بیانیه آمده است:با گذشت یک سال از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که پس از ماجراجویی وجنایت تروریستی امریکا و متعاقب آن ضربه موشکی به پایگاه تروریست ها در عین الاسد و شرایط جنگی منطقه رخ داد؛ همچنان فراق فرزندان عزیز ملت ایران غم و اندوهی عمیق را در دل های همگان گذاشته است.

در این بیانیه خاطر نشان شده  است:بار سنگین فراق فرزندان عزیز ایران بسیار سخت و اندوهبار است  و این اتفاق تلخ که در پی ماجراجویی های ضد انسانی و اقدامات تروریستی امریکا در منطقه به وقوع پیوست؛  بار دیگر اوج خباثت و کینه‌توزی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران را به اثبات رساند و قلبهای مردم شهید پرور ایران را جریحه دار و  اندوهگین کرد.

روحانی بر ضرورت محاکمه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تأکید کرد

در پایان این بیانیه با ابراز تاسف و تاثر عمیق آحاد فرماندهان ، مسئولین و کارکنان  پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به وقوع این حادثه دردناک و ابراز همدردی مجدد با خانواده های معظم شهدا و تاکید بر بهره گیری از گزارش های کمیته های تخصصی بررسی حادثه و رفع کاستی ها و معایب برای جلوگیری از حوادث  و وقایع مشابه تاکید شده است :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی  برخاسته از بطن مردم  و خادم ، پیشمرگ ، هم درد و شریک غم و شادی هموطنان در تمامی صحنه ها بوده وخواهد بود وملت شریف و فهیم ایران نیز با درک و تحمل سختی های ناشی از دشمنی ها و توطئه‌های  نظام سلطه و استکبار ،مصمم تر از گذشته در پی کنار زدن دشمنان از مسیر پرافتخار و آینده درخشان فراروی بوده و انتقام سخت  از آنان نیز دستور کار پاسداران انقلاب و مجاهدان مومن امت اسلامی خواهد بود.

هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین 8 ژانویه سال گذشته چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

 

بحث و گفتگو