اعلام زمان تحویل یک تانک دو زیست بی نظیر به نیروهای هوابرد روسیه

یک منبع نزدیک به ستاد نیروهای هوابرد روسیه اعلام کرد این نیروها در سال 2023 تانک دوزیست هوابرد "Sprut-SDM1" را که از نظر قدرت آتش منحصر به فرد بوده و قادر به حرکت هم در خشکی و هم در آب است، تحویل می گیرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: "طبق برنامه موجود ، آزمایش های دولتی جدیدترین تفنگ ضد تانک هواپیمای هوایی Sprut-SDM1 باید تا پایان سال 2022 به پایان برسد. قرار است در سال 2023 ، این تانک به نیروهای مسلح تحویل داده شده و در همان ارسال آن به نیروهای هوابرد آغاز می شود."

ارزیابی تانک «ترمیناتور» توسط دفنس نیوز+ ویدئو

این منبع افزود با توجه به سلاح قدرتمند Sprut-SDM1 که قادر به استفاده از موشکهای هدایت شونده ، سیستم جدید هدایت  تسلیحات و دستگاه ردیابی هدف است ، قدرت آتش این تانک در سطح تانکهای اصلی جنگی است. وی گفت: "در واقع ، نیروهای هوابرد یک تانک دوزیستی هوابرد دریافت می کنند که از نظر توانایی های جنگی بی نظیر است."

همانطور که قبلاً وزارت دفاع روسیه اطلاع داده بود ، نیروهای هوابرد از اول دسامبر سال 2020 آموزش فرماندهان برای تانک جدید را آغاز کردند.

توپ ضد تانک خودران Sprut-SDM1 ، که همچنین تانک دوزیست سبک محسوب می شود ، توسط شرکت  Kurganmashzavod ، وابسته به شرکت دولتی "روس تک" ا ، شده است. این تانک مسلح به سیستم توپخانه ای-موشکی با کالیبر 125 میلی متر است. این تانک را می توان با کشتی و هواپیما حمل کرده و با چتر فرود آورد.

در پایان سال گذشته ، Sprut-SDM1 در دریای سیاه در چارچوب آزمایشات دولتی تست شده و توانایی خود را برای غلبه بر موانع آبی در امواج تا سه متری بدون آماده سازی ثابت کرد.

بحث و گفتگو