ادامه افزایش قیمت نفت در جهان :ارقام جدید

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۲۵ دقیقه امروز (چهارشنبه، دهم دی‌ماه) با ۱۹ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۲۸ سنت و قیمت شاخص نفت خام سبک دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۹ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۲۹ سنت رسید.
Sputnik

به گزارش خبرگزاری مهر  ، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز سه‌شنبه (نهم دی‌ماه) ۵۱ دلار و ۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۴۸ دلار بود.

قیمت نفت امروز افزایش یافت، زیرا بسته کمک‌های مالی مربوط به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تصویب و کاهش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا نیز سبب افزایش امید به بهبود تقاضا شد.

نیاز ایران به 600 میلیون دلار برای نوسازی زیرساخت صنعت نفت

استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار مؤسسه آکسی‌تریدر در این باره گفت: قیمت‌های نفت با افت ناگهانی ارزش دلار و سرانجام با کاهش ذخیره‌سازی نفت آمریکا افزایش یافت.

این در حالی است که چندی پیش  آژانس بین المللی انرژی (IEA)   اعلام کرد اگر میزان مصرف نفت در چین افزایش نیابد ، مازاد نفت در بازار جهانی ممکن است در سال 2021 نسبت به پایان سال 2019 به میزان  0.6 میلیون بشکه  افزایش یافته و در نتیجه سطح تقاضا پایین بیاید.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش بینی کرده بود که نفت به عنوان منبع انرژی در آینده به تدریج فراموش شود . طبق پیش بینی های وی، در پنج سال آینده تقاضا برای نفت سالانه 1 درصد رشد می کند و سپس هرسال به میزان 0.1 درصد کاهش می یابد.

 

بحث و گفتگو