دعوت برای تظاهرات میلیونی در سودان

گروه های مختلف سیاسی برای لغو سند قانون اساسی فعلی و براندازی حکومت انتقالی سودان در دو بخش نظامی و مدنی خواستند تا مردم به خیابان ها بیایند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیا الیوم، احزاب و گروه ‌های متعدد در سودان از جمله حزب کمونیست و برخی کمیته ‌های مقاومت سودان، برای برپایی تظاهرات میلیونی علیه دولت، در نوزدهم دسامبر سال جاری فراخوان داده‌ اند.

تدارک احداث یک پایگاه دریایی روسیه در سودان

در این فراخوان ‌ها از شهروندان سودانی خواسته شده است لغو سند قانون اساسی فعلی و براندازی حکومت انتقالی سودان در دو بخش نظامی و مدنی آن را مطالبه کنند.

معترضان سودانی همزمان با سالروز آغاز تظاهرات میلیونی سال ۲۰۱۸ در این کشور، بار دیگر خواستار اصلاح روند انقلاب کشورشان و تحقق اهداف آن شدند.

جعفر حسن یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان ابراز امیدواری کرد که دومین سالگرد انقلاب دسامبر روز ارزیابی دستاوردهای حکومت و شکست‌ های آن باشد.

حسن با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در تظاهرات برای دفاع از انقلابی است که همین مردم صاحبان واقعی آن هستند، بیان کرد: ما باید بدانیم چه اهدافی از انقلاب محقق شده و کدام نشده است.

وی گفت: هنوز عناصری از نظام سابق به دنبال سوء استفاده از هر مناسبت و اعتراضی برای نفوذ در آن و ایجاد خرابکاری هستند؛ اما جوانان سودانی بسیار آگاه هستند و ما امیدواریم که در جریان این تظاهرات مشکلی پیش نیاید زیرا ما به امنیت نیاز داریم.

بحث و گفتگو