اتمام آزمایشات بالگردهای نظامی جدید در روسیه

بالگردهای دریایی Ka-52K " کاتران" تمام آزمایشات را پشت سر گذاشته و آماده تولید انبوه هستند و در جریان تکمیل آن همه تذکرات و پیشنهادهای وزارت دفاع روسیه در نظر گرفته شده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی میخییف، طراح ارشد مرکز ملی بالگرد سازی روسیه به نام "میل و کاموف"، سازنده  بالگرد جدید ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد فناوری ساخت بالگرد جدید کاملا فراگرفته شده و برای شروع تولید انبوه آن کافیست دکمه را فشار دهید. <...> تردیدی ندارم که بالگردی که امروز ایجاد شده و مدل های بعدی آن البته به نیروی دریایی تحویل داده خواهد شد ." 

بالگرد روسی به تکنولوژی ارتباط با پهپادها مجهز می شود

سرگئی میخییف در عین حال خاطرنشان کرد که بالگرد Ka-52K در آزمایش های آتی مربوط تحویل ناوچه ها و کشتی های نظامی جدید به نیروی دریایی روسیه شرکت خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود که بالگردهای Ka-52K در ماه نوامبر 2017 هنگام سفر دریایی ناو هواپیمابر "دریاسالار کوزنتسوف" به دریای مدیترانه ، در سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند.

بالگرد جنگی Ka-52K به منزله ادامه تولید سری هلی کوپترهای دریایی  (Ka-25 ، Ka-27 ، Ka-29 ، Ka-31) است که توسط شرکت کاموف ساخته شده و به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شده اند. این بالگرد برای گشت زنی ، پشتیبانی با آتشباری  از فرود نیروها در ساحل ، اجرای ماموریت ها در خط مقدم برای جلوگیری از پیاده شدن نفرات دشمن و دیگر ماموریت ها طراحی شده است. تجهیزات مدرن موجود در این بالگرد ، امکان هدایت ان حتی در صورت عدم وجود نشانه های لازم برای جهت یابی  در دریا ،را فراهم می کند.

بحث و گفتگو