لهستان از اعزام جنگنده های F-35 در مرزهای روسیه هراس دارد

لهستان تصمیم گرفته است جنگنده های نسل پنجم F-35 Lightning II را در پایگاه خود در شهر مالبورک در 80 کیلومتری منطقه کالینینگراد و در مینسکو-مازووتسکی ، واقع در نزدیکی مرز بلاروس را مستقر نکند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال  دفنس 24، لهستان از استقرار آخرین جنگنده ها در شرق این کشور خودداری کرده است ، زیرا مقامات ترس دارند که روسیه بتواند ویژگی های راداری و مادون قرمز آنها را مورد مطالعه قرار دهد. بنابراین، رهبری ارتش لهستان تصمیم گرفت هواپیمای F-35 را در غرب کشور در سویدوین ، جایی که قبلاً اسکادران سو-22 قرار داشتند بگذارند.

لهستان، روسیه را اصلی ترین تهدید ناتو خواند

نویسنده مقاله بر اساس مناقصه ای منتشر شده با مشارکت وزارت دفاع لهستان برای ساخت و نوسازی پایگاه هوایی در سویدوین به چنین نتیجه ای رسیده است. این روزنامه نگار می گوید که در آینده می توان F-16 Fighting Falcon را در آنجا قرار داد.

در ماه ژانویه ، لهستان قراردادی را برای خرید 32 جنگنده F-35 به ارزش 4.6 میلیارد دلار امضا کرد. پیش بینی می شود نیروی هوایی این کشور عملیات تمام عیار جنگنده های F-35 را در سال 2026 آغاز کند.

برنامه ریزی شده است که F-35 جایگزین جنگنده های MiG-29 و Su-22 ساخت اتحاد جماهیر شوروی شود ، که هنوز در خدمت نیروی هوایی لهستان هستند.

بحث و گفتگو