جهش روابط ایران و افغانستان با امضای سند جامع همکاری‌ها

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، امضای سند جامع همکاری‌های ایران و افغانستان موجب جهش در روابط دو کشور خواهد شد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دریابان علی شمخانی نماینده رهبر ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعداز ظهر امروز در دیدار محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان با تاکید بر ضرورت نهایی سازی و امضای هر چه سریع‌تر سند جامع همکاری ایران و افغانستان تصریح کرد؛ امضای این سند راهبردی، ضمن ایجاد جهش و تحولی اساسی در روابط دو کشور و فعال سازی کلیه ظرفیت‌های قابل تبادل، استحکام مناسبات تاریخی دو کشور را بدنبال خواهد داشت.

سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران

شمخانی در ادامه افزود که در سایه این توافق، رشد و توسعه همه جانبه در این کشور افزایش یافته و آلام و سختی‌های مردم برطرف شود.

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز استمرار روابط گرم و دوستانه میان دو کشور را از اولویتهای اصلی دولت افغانستان برشمرد و افزود: به هیچ طرف ثالثی اجازه مخدوش کردن روابط دو کشور را نخواهیم داد.

اتمر ضمن ضمن تأیید اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیرامون اهمیت و نقش مهم امضا سند جامع همکاری‌های ایران و افغانستان اظهار امیدواری کرد که با تلاش مضاعف دو کشور سند ظرف سه ماه آینده نهایی شده و به امضای رؤسای جمهور دو کشور برسد.

 

بحث و گفتگو