تغییر نام خیابان مشرف به کاخ سفید در پی اعتراضات اخیر +عکس

تغییر نام خیابان منتهی به کاخ سفید به "جان سیاه پوست ارزش دارد"، شعار این روزهای معترضان علیه نژادپرستی!
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال اعتراضات گسترده در آمریکا علیه نژادپرستی، قتل سیاه پوستان توسط ماموران پلیس و خشونت علیه اقلیت‌های نژادی، موریل باوزر، شهردار واشنگتن نام خیابانی را که درست مقابل کاخ سفید قرار دارد به شعار این‌ روز‌های معترضان به نام (Black Lives Matter) "جان سیاه پوست ارزش دارد" تغییر داد. اکنون این شعار با حروف بسیار درشت و زرد رنگ در طول و عرض خیابان شانزدهم واشنگتن خودنمایی می‌کند و پیغامی است برای دونالد ترامپ که با وجود اعتراضات گسترده نسبت به نحوه قتل جورج فلوید همچنان برای خاموش کردن صدای معترضان به زور متوسل می‌شود. دونالد ترامپ نیز به دنبال اختلافات قبلی با شهردار واشنگتن و پس از این اقدام وی با انتشار توئیتی ضمن بی‌کفایت خواندن موریل باوزر نوشت که او همان فردیست که دائما برای دریافت کمک‌های مالی به او مراجعه می‌کند.

‏کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در این باره اظهارنظر می‌کنند. این کاربران معتقدند جان انسان‌ها همان‌قدر ارزش دارد که جان سیاه‌پوست، سرخ‌پوست، افغانستان و غیره ارزش دارد و تا زمانی ‎که نژادپرستی وجود داشته باشد جان انسان‌ها در خطر است اما این موضوع تا زمانی پابرجاست که به انسانیت بیش از نژاد و مذهب و جنسیت بها داده شود. جمع دیگری از کاربران ضمن تایید این نظر عنوان می‌کنند که در نظرسنجی‌ها می‌تواند این مسئله را لمس کرد و متوجه شد که همچنان تفکر نژادپرستی در میان مردم تفکر غالب است.

گروهی از کاربران بر این باورند ‏موضوع جالب جنبش "جان سیاهان ارزش دارد" این است که به مشکل اصلی میزان بالای خشونت در میان سیاه‌پوستان توجهی نمی‌شود و اصل توجه بر خشونت پلیس است؛ در حالی که اکثریت جامعه سیاه پوست‌ها در آمریکا نسبت به دیگر اقلیت‌ها در وضعیت اقتصادی بدی به سر می‌برند و سالهاست که فقر در بزرگترین اقلیت نژادی آمریکا حکمفرمایی می‌کند و این فقر در بحران‌های مالی سال ۲۰۰۷ - ۲۰۰۸ به بیشترین میزان خود رسید.

بحث و گفتگو