کارشناسان امنیت سایبری توصیه کردند از برنامه زوم استفاده نکنید

شرکتی که در زمینه جلوگیری از حملات سایبری تخصص دارد، به کاربران توصیه کرد تا خدمات کنفرانس ویدیویی زوم را استفاده نکنند و به جای آن از نرم افزارهای مشابه دیگر استفاده کنند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک،  شرکت بین المللی Group-IB، که در زمینه جلوگیری از حملات سایبری تخصص دارد، به کاربران توصیه کرد تا خدمات کنفرانس ویدیویی زوم را استفاده نکنند و به جای آن از نرم افزارهای مشابه دیگر استفاده کنند.

کارشناسان شرکت Group-IB گفتند: زوم به دلیل مسائل امنیتی هر روز انتقادات زیادی را دریافت می کند. کاربران از انتقال داده های خود به فیس بوک، درز فیلم ها و اطلاعات تماس شکایت دارند. در ایالات متحده، دادخواستی علیه زوم بخاطر نقض حریم خصوصی کاربران مطرح شده است.

کارشنان این شرکت افزودند: "توسعه دهندگان زوم گفتند که آنها به مدت سه ماه بر امنیت متمرکز شده اند و منحصراً به "پر کردن حفره ها" مشغول خواهند بود. با این حال توصیه می کنیم به جای استفاده از زوم از برنامه های مشابه استفاده کنید مثل: Google Meet ،GoToMeeting یا سرویس WebEx از سیسکو و اگر به همه عملکردهای کنفرانس ویدیویی نیاز ندارید و صدا کافی است از Signal استفاده کنید."

بحث و گفتگو