ترامپ: بعید نیست برای نفت عربستان حقوق گمرکی وضع کنیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعید ندانست که برای نفت وارده از عربستان سعودی حقوق گمرکی وضع شود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان كرد: "حقوق گمرکی درآمد زیادی را برای  ایالات متحده ببار می آورد  ".

ترامپ یادآور شد : "قبلاً من برای چین و سایر کشورها نیز حقوق گمرکی وضع کردم."

وی گفت: "سایر کشورها  نیز  برای کالاهای ایالات متحده حقوق گمرگی وضع می کنند و "از این مزایا برخوردار می شوند ."

رئیس جمهور روسیه شرط لازم برای کاهش تولید نفت را اعلام کرد

"آیا من این کار را در رابطه با نفت انجام خواهم داد ؟" بله ، ممکن است. آیا الان این کار را خواهم کرد؟ نه.  آیا به فکر وضع آنها هستم؟ نه.  اما اگر ما با غیر شرافتمندانه رفتار شود ، کاملاً آشکار است که این ابزار در زرادخانه ما وجود دارد."

پیش از این ، ترامپ گفته بود که وی با ولیعهد عربستان سعودی ، محمد بن سلمان ، درباره وضعیت بازار انرژی جهان بحث کرده است. وی به ویژه ، وی اظهار داشت كه این كشور و نیز روسیه می توانند تولید خود را 10 میلیون بشكه در روز كاهش دهند و پس از 20 دقیقه وی حجم 15 میلیون بشكه را نام برد.

روز پنجشنبه اطلاع حاصل شد که عربستان سعودی خواستار نشست فوری کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلاس  و سایر کشورها "با هدف دستیابی به توافق عادلانه و برقراری تعادل در بازارهای نفت"  است.

از اوایل ماه مارس ، به دلیل کاهش تقاضا در  بازار در رابطه با همه گیر ویروس کرونا  ، و همچنین برهم خوردن توافق اوپک پلاس   قیمت نفت تقریباً به میزان دو برابر کاهش یافته است. در تاریخ 6 مارس ، کشورهای شرکت کننده در این معامله نتوانستند در مورد تغییر پارامترها و تمدید آن به توافق برسند.  روسیه بر حفظ شرایط موجود پافشاری می کرد اما عربستان سعودی می خواست میزان استخراج نفت بازهم کمتر شود . در نتیجه ، از اول آوریل ، محدودیت های تولید نفت در کشورهای عضو اتحاد نفتی پیشین (اوپک پلاس) برداشته شد.

 

 

بحث و گفتگو